velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۲۴
پ
کد خبر: ۱۰۹۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

ایران همواره از شیعه و سنی دفاع می‌کند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه کمک به فلسطین پاسخ عملی به کسانی است که ایران را متهم به دفاع از تشیع می کنند، گفت: ایران همواره از شیعه و سنی دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مساله فلسطین مهمترین مساله جهان اسلام است گفت: قریب 16 روز از حملات بی امان و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می گذرد و مردم غزه زیر فشارهای سختی قرار دارند و هیچ کس و هیچ کجا از این جنایات در امان نیست افراد غیرنظامی زنان، کودکان، پیرزن‌ها و پیرمردها در معرض ترکش‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 وی افزود: رییس رژیم صهیونیستی با اقرار به این موضوع که بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است ادعا کرده که از این بیمارستان‌ها موشک‌های فلسطین شلیک می شود و جنگجویان فلسطین در بیمارستانها پنهان شده‌اند در حالی که همه می‌دانند اینگونه نیست.

وی افزود: حمله به بیمارستان‌ها و مراکز صلیب سرخ یک جنایت جنگی است و این موضوع ادعای کاذبی است که جنگجویان فلسطین در بیمارستان پنهان شده‌اند این موضوع باید در دادگاه ثابت شود ادعای این امر از سوی رژیم صهیونیستی مضحک است و توجیهی برای جنایات جنگی است. 

وی گفت: رژیم صهیونیستی از مدتها پیش ظرف چند سال اخیر دو جبهه علیه مسلمانها تشکیل داده است جبهه سوریه و اخیرا جبهه عراق بدون تردید پایگاه داعش و سایر تروریست‌ها که ادعای پیشبرد اسلام را دارند پایگاه اصلی شان در اسراییل است و کسانی که در این حملات از تروریست‌ها زخمی می‌شوند در بیمارستان‌های اسراییل مورد مداوا قرار می‌گیرند.

 وی ادامه داد: با مقاومتی که از مردم فلسطین سراغ داریم یقین داریم که برای چهارمین بار اسراییل شکست می‌خورد رژیم صهیونیستی یک بار در جنگ 33 روزه حزب‌الله بار دوم در جنگ 22 روزه غزه بار سوم در جنگ 8 روزه شکست خورده است و این بار نیز پس از 16 روز در این جنگ نیز شکست می‌خورد.

ولایتی تصریح کرد: یقین داریم که اسراییل و رژیم صهیونیستی از کار خود پشیمان می‌شود. وی با اشاره به مذاکرات اسلو تصریح کرد: پس از این مذاکرات چیزی جز عقب نشینی‌های پی در پی توسط اصحاب سازش حاصل نشده است پیروزی فلسطین در مقاومت است چه در انتفاضه اول و یا انتفاضه دوم و یا در جنوب لبنان این مقاومت است که موجب پیروزی است.

وی در مورد حمایت ایران از فلسطین تاکید کرد: هیچ یک از کشورهای اسلامی به اندازه ایران به فلسطین کمک نکرده‌اند این موضوع را در اظهارات رمضان عبدالله نیز شنیده‌ایم که ایشان در سخنانی گفته‌اند از فشنگ تا موشک‌ را ایران در اختیار ما گذاشته است این موضوع را معاون او نیز کمکهای ایران به مقاومت فلسطین در غزه را تایید کرده است.

 وی اظهار کرد: ایران ضمن اینکه اکثریت مردمش شیعه است در زمان امام خمینی(ره) ‌و همچنین رهبر انقلاب بر وحدت اسلامی تاکید دارد و از مسلمانان شیعه و سنی حمایت می‌کند.

 وی ادامه داد: ایران در کمک به بوسنی و فلسطین هیچ کوتاهی نداشته است و این موضوع پاسخ عملی به کسانی است که ایران را متهم می‌کنند به اینکه از تشیع دفاع می کند در حالیکه بیشترین حمایت از مردم فلسطین از سوی ایران انجام شده است در حالیکه این مردم اهل تسنن هستند. 

ولایتی تاکید کرد: ایران در میدان عمل و رفتار همواره از اسلام و مسلمانی اعم از شیعه و سنی دفاع کرده است و همه می دانند امکانات پیشرفته فلسطین از کجا کمک شده است و ایران در راس کمک کننده به فلسطین است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: رهبر انقلاب فرموده اند کماکان دولت و ملت ایران از فلسطین حمایت می کنند و اکنون که روز قدس را در پیش داریم حضور پرشور مردم بیش از گذشته این موضوع را تایید می کند.

وی با اشاره به فعالیتهای مجمع بیداری اسلامی اظهار کرد: یکی از رسالت های این مجمع این است که از بیداری اسلامی حمایت کند و یکی از ارکان بیداری اسلامی حمایت از فلسطین است و این موضوع اصل رشد بیداری اسلامی است و اکنون که فلسطین مورد تهاجم است ما بیش از هر کس احساس تاکید می کنیم تا گامهای موثری برای کمک به این کشور انجام دهیم.

 وی در مورد موضع دولت مصر درخصوص فلسطین گفت: امیدواریم دولت مصر گذرگاه رفع را باز کند مردم غزه به لحاظ نان و دارو در مضیقه هستند و باید همت کنیم گذرگاه رفح را برای کمک‌های انسانی باز کنیم تا از سراسر دنیا این کمکها به سوی فلسطین سرازیر شود.

 وی در مورد اجلاس فوق العاده بیداری اسلامی اظهار کرد: قرار بود اجلاس فوق العاده بعد از تایید شورای عالی در بغداد به دعوت سیدانوار حکیم برگزار شود اما به دلیل اینکه دولت عراق درگیر انتخابات رییس جمهور و نخست وزیر است این موضوع به تعویق افتاد و امیدواریم با تصویب اعضای شورای عالی این موضوع به زودی در عراق برگزار شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: