velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۶۷
پ
کد خبر: ۱۰۹۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
ولايتی در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان:

روابط ايران و حماس قوی است/ ارسال کمک‌های ما ادامه دارد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی روابط ایران و حماس را گرم و قوی دانست و بر ادامه ارسال کمک برای مقاومت در فلسطین تأکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اکبر ولایتی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان درخصوص پایان یافتن کمک‌های ایران به حماس گفت: در کمک‌های ما به حماس و جنبش جهاد اسلامی هیچ تفاوت و تبعیضی وجود ندارد و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت در فلسطین در ابعاد مختلف همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار درخصوص نوع کمک‌های ایران به حماس افزود: طبق اذعان آقای رمضان عبدالله در جنگ گذشته و اقرار معاونش در جنگ کنونی، هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران به فلسطینیان کمک نکرده است.

ولایتی تصریح کرد: ما به عنوان وظیفه به فلسطینیان برای دفاع از خودشان کمک می‌کنیم و کمک خواهیم کرد و شایعاتی که در این باره مطرح می شود درست نیست.

وی گفت: دیدید که سیدحسن نصرالله در تماس با آقایان خالد مشعل و رمضان عبدالله به آنان پیشنهاد کمک مؤثر داد و می‌دانید حزب‌الله متحد جمهوری اسلامی ایران است و سیاست‌های ایران و مقاومت اسلامی و فلسطین بسیار هماهنگ است.

ولایتی افزود: اینکه گفته می شود رابطه ما و حماس گرم نیست صحت ندارد و همچنان روابط ما قوی است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار رسانه افغانی درباره برگزاری نشست فوق العاده مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: قرار بود اجلاس فوق العاده مجمع به دعوت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعمار حکیم پس از ماه مبارک رمضان در بغداد برگزار شود، اما به علت همزمانی موعد برگزاری این نشست با انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، برپایی این اجلاس به تعویق افتاد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز امیدواری کرد با موافقت اعضای شورای عالی این مجمع، مکان دیگری برای برگزاری این نشست تعیین، و نشست بعدی در بغداد برگزار شود.

ولایتی همچنین با پیش‌بینی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: می بینید که این روزها تجمعات حمایت از مردم فلسطین نه فقط در کشورهای اسلامی که حتی در کشورهای غربی و غیراسلامی نیز فراگیر است و در ابعاد چندهزار نفری تشکیل می‌شود.

وی افزود: روز جهانی قدس ویژگی خاص خود را دارد و به دعوت امام خمینی (ره) شکل گرفته است، امیدواریم راهپیمایی امسال با احساس همدردی مردم جهان با مردم غزه باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها