velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۰۶
پ
کد خبر: ۱۰۹۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک:

چهارمين شکست رژيم صهيونيستی در برابر مقاومت، قطعی است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه در برابر مقاومت، چهارمین بار در غزه قطعاً شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی‌اکبر ولایتی در نشستی خبری در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما گفت: حدود 16 روز از آغاز حملات بی‌امان و جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه می گذرد و مردم این منطقه زیر فشارهای سخت قرار دارند و هیچ کس و هیچ جا از این حملات در امان نیست.

وی افزود: رئیس رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن بیمارستان ها در غزه اقرار کرده که این جنایتی جنگی است زیرا طبق مقررات بین المللی حمله به بیمارستان ها و مراکز هلال احمر و صلیب سرخ، جنایت جنگی محسوب می شود.

ولایتی گفت: البته رئیس رژیم صهیونیستی در ادعای کاذب و غیرمنطقی مدعی شده که از این مراکز موشک شلیک شده یا محل پناه گرفتن جنگجویان است؛ چنین آدمی را باید در دادگاه نظامی بابت جنایات جنگی محاکمه کرد و اگر می خواهد دلیلی اقامه کند باید در این دادگاه ادعاهایش را اثبات کند در حالی که همه می دانند این ادعاهای مضحک برای توجیه جنایاتشان بیان می شود.

وی افزود: صهیونیست ها از مدت ها پیش دو جبهه علیه مسلمانان باز کردند که یکی در سوریه و اخیراً‌ در عراق بود و بدون تردید کسانی که به عنوان داعش و دیگر گروه های تروریستی مدعی‌اند برای پیشبرد اسلام جهاد می‌کنند اما کاری جز مسلمان‌کشی و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی انجام نمی‌دهند، پایگاه اصلی‌شان در اسرائیل است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در خبرها آمده بود کسانی که در جنگ تروریستی علیه سوریه فعالیت می‌کردند در بیمارستان‌های اسرائیل بستری و درمان می شدند پس تروریست هایی که کارشان مسلمان‌کشی و ایجاد تفرقه در جهان اسلام است مشمول حمایت رژیم صهیونیستی، امریکایی‌ها و دیگر حامیان آنان هستند.

ولایتی جبهه دیگر رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام را حمله مستقیم به غزه دانست و افزود: آنان با مقاومت مردم غزه و فلسطین مواجه شدند و یقین داریم که چهارمین بار از مقاومت شکست خواهند خورد و پشیمان خواهند شد زیرا مطمئنیم مردم مقاوم غزه همچنان خواهند ایستاد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صلح اسلو گفت: 22 سال از این مذاکرات می گذرد و در این مدت چیزی جز عقب نشینی متوالی و پی در پی برای مذاکره کنندگان و اصحاب سازش حاصل نشده و پیروزی فلسطین فقط ناشی از مقاومت بوده است.

ولایتی افزود: نکته بسیار مهمی که همه به آن اذعان دارند این است که هیچ کشوری در جهان اسلام به اندازه جمهوری اسلامی ایران به ملت فلسطین کمک نکرده است که خود آنان نیز به این موضوع اقرار کرده اند.

وی گفت: زمانی پس از جنگ 8 روزه، رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه مشترک با خالد مشعل به صراحت از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

ولایتی افزود: اخیراً نیز معاون رمضان عبدالله اقرار کرد که جمهوری اسلامی ایران بیشترین کمک‌ها را به مقاومت اسلامی فلسطین در غزه کرده است.

وی گفت: این یعنی اینکه ایران به عنوان کشوری که اکثریت مردمش شیعه هستند چه در زمان رهبری امام راحل و چه در دوره مقام معظم رهبری، همواره بر وحدت اسلامی تکیه و از مسلمانان اعم از شیعه و سنی حمایت کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: زمانی که سخنانی علیه ایران در مالزی مطرح شده بود به دکتر مهاتیر محمد گفتم برخلاف آنچه دشمنان وحدت مسلمانان علیه ایران می‌گویند، ما همزمان از مسلمانان در بوسنی و فلسطین حمایت می کنیم که اغلب سنی هستند در حالی که هیچ کشور اسلامی دیگری جرأت و عزم چنین اقدامی را ندارد.

ولایتی اضافه کرد: به آقای مهاتیر محمد گفتم این پاسخ عملی به همه کسانی است که علیه جمهوری اسلامی ایران شایعه‌پراکنی و ما را متهم می‌کنند که فقط مدافع شیعیان هستیم، در حالی که ایران بیشترین غرامت‌ها را بابت حمایت از مسلمانان به ویژه فلسطینی‌ها می پردازد که اغلب سنی هستند.

ولایتی تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد و مقام معظم رهبری بارها اعلام فرموده‌اند، جمهوری اسلامی ایران همچنان از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

وی همچنین دفاع از حقوق مسلمانان را یکی از رسالت های مجمع جهانی بیداری اسلامی دانست و افزود: یکی از ارکان مهم بیداری اسلامی در تاریخ معاصر موضوع فلسطین است زیرا مبارزات فلسطینی‌ها در روند رشد بیداری اسلامی در جهان تأثیرگذار بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: بر این اساس، اکنون که فلسطینی‌ها با حمله صهیونیست‌ها مواجه شده‌اند دبیرخانه این مجمع بیش از هر زمان دیگر در حمایت از فلسطین، احساس تکلیف می کند که در این زمینه گام‌های مؤثری بردارد.

ولایتی گفت: البته گام هایی برداشته شده است و در آینده نیز گام‌های مؤثرتری در این باره برداشته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نیاز مبرم مردم غزه به مواد غذایی و دارو ابراز امیدواری کرد دولت مصر گذرگاه رفح را باز کند و اقلاً این قدر همت داشته باشد که در این صورت با باز کردن این گذرگاه، کمک‌های انسانی اعم از دارو و غذا از سراسر جهان به فلسطین سرازیر خواهد شد و حتماً ملت ایران در این زمینه پیشتاز خواهد بود.

ولایتی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس پیش‌بینی کرد که امسال مردم پرشورتر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: