velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۴۸
پ
کد خبر: ۱۰۹۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
دکتر علی اکبر ولایتی:

متأسفانه بان‌کی مون سخنگوی رژيم صهيونيستی شده است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از ایفای نقش دبیر کل سازمان ملل متحد در جایگاه سخنگوی رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی اکبر ولایتی در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی عملکرد بان کی مون در خصوص وقایع غزه گفت: توقع این است که دبیر کل سازمان ملل متحد به عنوان یکی از ارکان سه‌گانه این سازمان خیلی فعال‌تر و جدی‌تر از این باشد.

وی افزود: اما متأسفانه می‌بینیم که وی در تلاویو گویی سخنگوی رژیم صهیونیستی است فلسطینی‌ها را خطاب قرار می دهد که از خودشان دفاع نکنند و شلیک به سمت اسرائیل را متوقف کنند.

ولایتی تصریح کرد: وقتی بان کی مون را با برخی دبیران کل پیشین سازمان ملل مانند داگ هامرشولد که جانش را برای ایجاد صلح در کنگو فدا کرد یا برخی دیگر از دبیرکل‌های این سازمان که در حد و شأن این جایگاه بودند مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم او چنین شأن و حدی را حفظ نمی‌کند و هر چه امریکایی‌ها از او می خواهند عمل می‌کند.

وی گفت: بان کی مون دیگر دبیر کل سازمان ملل نیست زیرا وظیفه او حفظ شأن، ‌حد و بی‌طرفی است؛ وقتی رئیس رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها اعتراف کرد بان کی مون حتی یک کلمه در این باره سخن نگفت.

ولایتی با اشاره به محاصره جدی مردم فلسطین افزود: ‌سازمان ملل متحد در قبال زمینه سازی برای ارسال مواد غذایی و دارویی برای مردم در مناطق جنگی مسئولیت دارد و باید راه امنی ایجاد کند که صلیب سرخ و هلال احمر بتوانند این کمک‌ها را به غیرنظامیان و افراد بی‌گناه ارائه کنند اما بان کی مون هیچ یک از این کارها را انجام نداده است و هر حرفی سخنگوی کاخ سفید می گوید تکرار می کند که این در تاریخ عملکرد دبیران کل سازمان ملل بی‌سابقه است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نقش مصر در رویدادهای غزه گفت: بی تردید از مصر به عنوان کشور مهم اسلامی توقع می رود نقش فعال‌تری در این باره ایفا و حداقل گذرگاه رفح را به منظور ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه باز کند.

ولایتی همچنین با اشاره به پیشنهاد آتش بس مصر به فلسطینی‌ها افزود: این پیشنهاد به هیچ وجه برای فلسطینی ها قابل قبول نیست و حماس و جنبش جهاد اسلامی آن را نپذیرفته‌اند؛ ‌این پیشنهاد کاملا یکطرفه است و از مصر به عنوان کشوری مهم و مؤثر انتظار می رود نقشی کاملا سازنده ایفا کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در باره ابتکار عمل مصر در خصوص پیشنهاد آتش بس گفت: ‌اینکه فقط درخواست آتش بس کنیم کافی نیست زیرا محاصره غزه باید پایان یابد و اجازه داده شود که مردم غزه بتوانند از خود دفاع کنند نه اینکه از همه طرف تحت فشار باشند.

ولایتی اظهار داشت: شورای امنیت موظف است هر گاه صلح و امنیت بخشی از جهان به خطر می افتد برای برقراری آن دخالت کند اما هیچ تحرک جدی از این شورا نمی بینیم و فقط در خواست آتش بس کرده اند که این به مفهوم دفاع یکجانبه از مهاجمان صهیونیست است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: