velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۶۶
پ
کد خبر: ۱۰۸۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - 23 July 2014
در نامه دبيرکل مجمع جهانی بيداری اسلامی مطرح شد

درخواست ولایتی از کشورهای اسلامی برای حمایت از غزه

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نامه ای خطاب به اعضای شورای عالی این مجمع، بزرگان، علما، رهبران و فرهیختگان جهان اسلام تاکید کرد: از شما رهبران آزاده جهان اسلام و عموم دولت های اسلامی و نیز ملت های مسلمان در سراسر جهان می خواهم به پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخیزید و از ادامه کشتار انسان های بی دفاع و مظلوم به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی جلوگیری کنید.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر متن کامل نامه دکتر علی اکبر ولایتی به این شرح است:

اعضای محترم شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، عالیجنابان، بزرگان، علما، رهبران و فرهیختگان جهان اسلام

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ضمن ابلاغ بهترین درودها و گرامی داشت فرا رسیدن روز جهانی قدس شریف با ارسال این نامه مایلم توجه شما را به حوادث تلخی که این روزها در فلسطین اشغالی و باریکه غزه می گذرد و هیچ واژه ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند جلب نمایم.

تهاجم وحشیانه و سبعانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به خاک و خون کشاندن زنان،‌کودکان و مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، شادمانی ضیافت الهی مردم مسلمان و غیور این دیار را به ضیافت مرگ بدل ساخته است. اکنون ساکنان شریف نوار غزه پس از سال ها محاصره با آماج حملات ددمنشانه و هولناک رژیم غاصب اسرائیل به خانه ها،‌ مدارس، مراکز درمانی، بیمارستانها و مساجد خود روبرو شده اند و در این میان سکوت جوامع جهانی و متاسفانه برخی دولت های عربی اسلامی منطقه، دردهای آنان را دو چندان کرده است.

زنان، مردان، پیران و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچ گونه تفاوتی مورد هدف سلاح های مرگبار این رژیم قرار دارند. اثرات دیرپای این رفتار فاجعه آمیز به دلیل تلفات انسانی فراوان و تخریب های گسترده زیر ساخت های منطقه، در آینده نیز همچنان دامن گیر مردم بی پناه غزه خواهد بود.

حملات هوایی و شبانه روز به نوار غزه و مردم بی دفاع فلسطین در شرایطی به وقوع می پیوندد که منطقه خاورمیانه با توطئه های خطرناکی توسط نظام جهانی سلطه و هم پیمانان مرتجع روبرو شده است.

در سال های اخیر، سازمان های جاسوسی سیا و موساد با تربیت کادرهای اصلی و پرورش چهره های خود باخته و راه اندازی گروههای خلق الساعه از احساسات پاک و ایمان جوانان مسلمان سوءاستفاده نموده و جنگ را در بین امت اسلامی در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه و... برای مشغول کردن آنان شعله ور ساخته و توان تقابل را از مسلمانان گرفته است.

در این میان، طرح های استکباری آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خون آشام بر آن است که بتوانند فشار سنگین را بر مردم مظلوم غزه و فلسطین گذاشته و صدای مظلومیت، حق طلبی و آزادی خواهی آنان را برای همیشه خاموش کنند.

و بر کسی پوشیده نیست که راس هرم گروهکهای تکفیری، سرسپردگی و وابستگی کامل به رژیم صهیونیستی است ولی قاعده هرم این گروهک ها انسان های غافل و بی خبر نظیر گروهک داعش برای جهاد و شهادت پا به میدان مبارزه گذاشته اند و به نام اسلام به جان مسلمانان افتاده اند و عملا طرح های رژیم صهیونیستی را جامه عمل می پوشانند.

در این میان رسانه های وابسته به قدرت های بزرگ از اختلاف ایجاد شده در بین کشورهای اسلامی بهترین بهره را برده و تلاش می نمایند تا با انعکاس اخبار اعمال خشونت بار گروههای تکفیری در سوریه و عراق، جنایات اشغالگران و مصائب فلسطینان را تحت الشعاع قرار دهند.

بنابراین بر تمامی مسلمین واجب است ضمن هوشیاری و بصیرت انقلابی نقشه های شوم دولت های فریبکار و ظالم را بر ملا ساخته و وحدت و انسجام هر چه بیشتر جهان اسلام را برای دفاع از آرمان فلسطین و رهایی از یوغ وستم بیگانگان فزونی بخشد.

عالیجنابان دنیای اسلام!

آگاه باشید، تفرقه، تشتت و اختلاف در میان امت اسلامی باعت تجری و جسارت افزون تر رژیم صهیونیستی شده است و اسرائیل غاصب با جنایات فعلی خود پا را از این فراتر گذاشته و این منطقه را به یک آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است. لذا همچون همیشه وحدت و انسجام، اساسی ترین نیاز جهان اسلام است.

عالیجنابان!

‌اینجانب ضمن محکوم نمودن این جنایات هولناک و ضد بشری، ازشما رهبران آزاده جهان اسلام و عموم دولت های اسلامی و همچنین ملت های مسلمان در سراسر جهان در خواست می نمایم که به پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخاسته و از ادامه کشتار انسان های بی دفاع و مظلوم توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی جلوگیری نمایند.

از شما انتظار دارم با محکوم کردن این جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه از هر گونه تلاش خود برای توقف جنایات فروگذار ننمایید و بر تمام مسلمانان فرض است که با تمام توان و امکانات و بهره گیری از روش های متعدد و متنوع به داد ملت مظلوم و ستم دیده و مسلمان غزه از هیچ کوششی دریغ نورزیده و با اعلام حمایت لسانی، عملی، ‌مادی و معنوی به یاری مظلومین غزه بشتابند.

فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خود را نسبت به رهبران دنیای اسلام تجدید می نمایم.

دکتر علی اکبر ولایتی

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: