velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۷۱
پ
کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - 23 July 2014
در نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مطرح شد

تحلیل ولایتی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خواستار بازگشایی گذرگاه رفح از سوی دولت مصر شد و گفت: مردم مظلوم غزه نیازمند کمک های دارویی و غذایی هستند و باید این گذرگاه برای ورود کمک های بشردوستانه بازگشایی شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت: مردم مظلوم غزه تحت فشارهای سختی به سر می برند.

وی ادامه داد: افراد غیرنظامی، زنان، کودکان و سالخوردگان در معرض حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند و باید چاره ای اندیشیده شود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بیمارستان های فلسطینی ها اشاره کرد و گفت: طبق قوانین بین المللی حمله به بیمارستان ها جنایت جنگی محسوب می شود و باید سران اسراییل در دادگاه پاسخگوی این اعمال خود باشند.

ولایتی به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته صهیونیست ها در دو جبهه مستقیم و غیرمستقیم به مبارزه با مسلمانان پرداختند که یکی از راه های مقابله آنان در جبهه غیرمستقیم با مسلمانان در سوریه و عراق بوده است.

وی ادامه داد: پایگاه داعش و گروهک های تروریستی از این دست که مدعی پیشبرد اسلام هستند و کاری جز مسلمان کشی ندارند، توسط اسراییل بنا شده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: تروریست های تکفیری که در سوریه زخمی می شدند در بیمارستان های اسراییل مداوا می شدند که این نشان از حمایت همه جانبه صهیونیست ها از تروریست ها دارد.

ولایتی تصریح کرد: حمایت از تروریست های مسلمان کش توسط اسراییل، آمریکا و سایر همفکران آنها به صورت غیرمستقیم انجام گرفت و حمله به غزه عملکرد مستقیم استکبار جهانی نسبت به مسلمانان بوده است.

وی اضافه کرد: به طور حتم رژیم صهیونیستی و حامیان آن در جنگ اخیری که در غزه آغاز کرده اند شکست خواهند خورد و برای چهارمین بار این شکست را پذیرا می شوند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به جنگ های گذشته رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: جنگ 33 روزه با حزب اللـه لبنان، جنگ 22 روزه در غزه و جنگ 8 روزه با جبهه مقاومت به شکست انجامید و در حال حاضر نیز جنگ پیش روی اسراییلی ها نیز با شکست شان به پایان می رسد.

ولایتی به ایستادگی مردم غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پیروزی فلسطینی ها تنها در مقاومت بوده است و این مهم را در انتفاضه اول، انتفاضه دوم و نبردهای جنوب لبنان به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه درخصوص نقش کمک رسان ایران به فلسطینی ها گفت: به اقرار خود فلسطینی ها در جهان اسلام هیچ کشور اسلامی به اندازه ایران به فلسطینی ها کمک نکرده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: در زمانی در جنگ 8 روزه رمضان عبداللـه رهبر جهاد اسلامی به صراحت اعلام کرده بود که از فشنگ تا موشک ما را ایران داده است و اخیرا نیز معاون وی اعلام کرده بیشترین کمک ها را به فلسطین در غزه ایران داشته است.

ولایتی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که اکثریت مردم آن شیعه هستند که در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری در وحدت مسلمانان تکیه داشته و از تمامی مسلمانان چه اهل تسنن و چه اهل تشیع حمایت کرده اند.

وی با یادآوری خاطره اش از دیدار با ماهایتر محمد نخست وزیر اسبق مالزی در سال های گذشته، گفت: من به وی اعلام کرده بودم که برخلاف گفته های دشمنان اسلام ایران به دنبال وحدت است و در همان ایام کشورمان این موضوع را با حمایت و کمک به مردم بوسنی و فلسطین که اکثریت اهل تسنن دارند به اثبات رساند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: عملکرد ایران در کمک رسانی به تمام مسلمانان پاسخ عملی به کسانی است که کشور ما را تنها متهم به حمایت از تشیع می کند؛ ایران بیشترین غرامت را بابت حمایت از مسلمانان بخصوص فلسطینیان داده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: در گفته ها و عملکردهای مسوولان کشورمان همواره از کشورهای اسلامی و مسلمانان چه شیعه و چه سنی حمایت شده است.

وی به نقش تاثیرگذار ایران به حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: ایران در راس کمک کننده ها به مردم مظلوم فلسطین قرار دارد؛ دولت و ملت ایران کماکان از فلسطینی ها حمایت می کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به روز قدس سال جاری و در پیش بودن آن گفت: باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی روز قدس امسال پرشورتر از همیشه و با حضور سراسر مردم مسلمان برگزار می شود.

ولایتی به نقش مجمع جهانی بیداری اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت های این مجمع حمایت از بیداری اسلامی و حقوق مسلمانان است؛ که در حال حاضر یکی از ارکان بیداری اسلامی فلسطین و غزه محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر که فلسطین مورد حمله قرار گرفته ما به عنوان دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی وظیفه خود می دانیم تا این جنایات را محکوم کرده و به حمایت از مظلومان غزه بپردازیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اعلام کرد: امیدواریم دولت مصر گذرگاه رفح را بازگشایی کند چرا که مردم مظلوم غزه به لحاظ دارو و غذا در مضیقه هستند.

ولایتی از دولت مصر خواست تا در این باره همت لازم را انجام دهد و گذرگاه رفح را برای ارسال کمک های انسانی و امدادی بازگشایی نماید.

وی اضافه کرد: در صورت بازگشایی این گذرگاه سیل کمک های بشردوستانه از سراسر جهان به ویژه ایران به غزه ارسال خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه درباره اقدامات آتی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: قرار بود اجلاس بعدی مجمع جهانی در روزهای جاری در بغداد تشکیل شود که این مهم به خاطر شرایط عراق و انتخاب رییس جمهور در این کشور به تعویق افتاد.

ولایتی تصریح کرد: امیدواریم اجلاس بعدی را در روزهای آتی در کشور دیگری جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: کشور جایگزین عراق برای اجلاس بعدی باید توسط اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تعیین شود که به زودی اعلام خواهد شد.

ولایتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه دبیر کلی جنبش عدم تعهد را برعهده دارد چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده است همچنین اهمیت روز قدس امسال با توجه به این جنایات چیست گفت: به نظر می رسد با توجه به ظرفیتی که داریم و 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد هستند، می توانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

وزارت امور خارجه نیز در تدارک فعالیت در زمینه بین الملل در جهت جلب توجه جهانیان به موضوع فلسطین است. امسال شاهد حضور پرشورتر مردم در راهپیمایی روز قدس نه فقط در ایران بلکه در سراسر دنیا خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اخبار موجود از کشورهای غربی تا آفریقایی و آسیایی گویا هر روز، روز قدس است و شاهد راهپیمایی های مختلف در سراسر جهان هستیم بنابراین امیدواریم روز قدس امسال با احساس همدردی مسلمانان پرشورتر برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اخیرا مطابق یک سری گزارش ها سطح کمک ایران به حماس کمتر شده است و برخی نیز می گویند قبلا کمک نظامی به حماس می شده است و امروز دیگر آن کمک وجود ندارد گفت: در مورد کمک به حماس و جهاد اسلامی هیچ تفاوت و تبعیضی بین این ها نیست و کماکان کمک ایران در ابعاد مختلف وجود دارد اما از ورود به جزییات کمک معذورم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: ما هیچ پنهانکاری نداریم که بگوییم به عنوان وظیفه به فلسطینیان برای دفاع از خودشان کمک می کنیم.

وی ادامه داد: دیدید که سید حسن نصرالله در تماسی که با خالد مشعل و رمضان عبدالله داشت به هردوی آنها پیشنهاد کمک کرد.

 ولایتی ادامه داد: بالاخره حزب الله متحد ایران است و سیاست های ایران و مقاومت هماهنگ است و اینکه رابطه ما با حماس گرم نیست درست نیست و روابطمان با آنها همچنان قوی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد دبیر کل سازمان ملل درباره جنایات غزه گفت: متاسفانه شاهدیم که دبیر کل سازمان ملل گویی سخنگوی رژیم صهیونیستی است، یعنی به تل آویو می رود و از آنجا فلسطینیان را مورد خطاب قرار می دهد که دفاع نکرده و موشک شلیک نکنید.

ولایتی ادامه داد: با مقایسه دبیر کل فعلی سازمان ملل با برخی از دبیران کل سازمان ملل در گذشته می بینیم که آنها شخصیت های برجسته ای بودند که در حد و شان دبیر کلی بودند اما دبیر کل فعلی سازمان ملل چنین شانی را حفظ نمی کند و سخنان آمریکا را تکرار می کند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان داشت: دبیر کل سازمان ملل باید بی طرفی خود را حفظ کند و اگر می بیند که رییس رژیم صهیونیستی به جنایاتشان اعتراف می کند وی نیز کلمه ای در همین راستا بگوید.

ولایتی بیان داشت: فراهم کردن راهی برای رسیدن امکانات و وسایل لازم به مردم غیرنظامی فلسطین جزو وظایف سازمان ملل است نه اینکه هرچه سخنگوی کاخ سفید بگوید دبیر کل سازمان ملل آن را تکرار کند، تا به حال سابقه نداشته است که چنین سازمان ملل چنین دبیر کلی داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه عملی ایران برای همگرایی کشورهای اسلامی همچنین نقش مصر در تحولات غزه گفت: بدون تردید مصر با عنوان کشوری مهم می بایست نقش فعال تری ایفا کند و حداقل کاری که می تواند در این زمینه انجام دهد بازکردن گذرگاه رفح برای رسیدن کمک انسانی به مردم فلسطین است.

وی افزود: پیشنهاد مصر درباره مساله فلسطین قابل قبول نیست. این پیشنهاد یک طرفه است. از مصر توقع ایفای نقش مثبت و سازنده داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: