velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۲۷
پ
کد خبر: ۱۰۸۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 20 July 2014
در شهریور ماه انجام می شود

سخنرانی ولایتی در پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی در روزهای چهارم، پنجم و ششم شهریور ماه سال جاری گفت: پروفسور تورتولی استاد دانشگاه فلورانس و دکتر علی اکبر ولایتی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله سخنرانان ویژه کنگره هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی، رئیس انجمن میکروب شناسی ایران و دبیرعلمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران در خصوص بحث" نانو میکروبیولوژی" که امسال در پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی مطرح خواهد شد، گفت: در این کنگره مقالات متعددی ارائه می­‌شود و پژوهشگران و اساتید درباره اهمیت این موضوع و ضرورت پرداختن به آن و ارائه راهکارها و رابردهای مناسب برای پیشرفت در این علم بحث می­‌کنند.

وی ادامه داد: بحث در این کنگره بیشتر از نقطه نظر کاربردهایی است که این علم در حوزه میکروب­ شناسی، درمان بیماری­‌ها، طراحی داروها و کاربردهای آن برای درمان و پیشگیری و واکسیناسیون دارد.

فیض‌آبادی درباره عملیاتی شدن تحقیقات در حوزه میکروب شناسی گفت: ممکن است نتایج زودهنگام از یک طرح پژوهشی داشته باشیم که مشکل کشور در حوزه تشخیص و درمان باشد که در این صورت نتیجه خیلی زود عملی می ­شود. اما در بعضی از فناوری‌ها در ابتدای راه هستیم و یکسری نتایج قابل قبول در حد آزمایشگاه حاصل شده است که باید در حد وسیع تر امتحان شده و وارد مطالعات جمعیتی شود. برخی هم در دست اجراست و سعی می­ کنیم راه گذشتگان را پویاتر ادامه دهیم.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی با بیان اینکه اولویت‌های تحقیقاتی ما در علم میکروبیولوژی طراحی و ساخت روش‌های تشخیص سریع و حساس بیماری‌ها و ساخت واکسن­‌ها است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این حوزه حمایت خوبی از جانب مسئولان کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پیشرفته در علم میکروب شناسی پرخرج است و به مواد آزمایشگاهی گران قیمت نیاز دارد. بنابراین از دولت انتظار داریم در طرح حمایت سلامت، این حوزه را که بسیار کاربردی است، مورد توجه ویژه قراردهد.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی در روزهای چهارم، پنجم و ششم شهریور ماه سال جاری گفت: پروفسور تورتولی استاد دانشگاه فلورانس و مشاور سازمان جهانی بهداشت در کنگره پانزدهم ، دکتر علی اکبر ولایتی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله سخنرانان ویژه کنگره هستند. همچنین پروفسور رگینا هکنبک از آلمان، پروفسور درانکورت از فرانسه و دکتر دبی کازینز از استرالیا ، در کنگره حضور دارند. علاوه بر حضور سخنرانان مدعو، از کشورهای مختلف دیگر نیز مقالات متعددی به کنگره ارائه گردیده است.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از چهارم تا ششم شهریورماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کنگره به پایگاه اطلاع رسانی http://ismcongress.ir مراجعه و یا با شماره 02188632456 تماس حاصل نمایند.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها