velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۳۶
پ
کد خبر: ۱۰۷۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - 15 July 2014
ولايتي در جلسه کميته فرهنگ و تمدن شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

دولت و صداوسيما نسبت به هنرهاي اصيل ايراني احساس مسئوليت کنند

رئيس کميته فرهنگ و تمدن دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: رهبري بر احياي هنرهاي فراموش‌شده تأکيد دارند، ارشاد و ميراث احساس مسئوليت کنند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم علي اکبر ولايتي در جلسه صد و شصت و چهارم کميته فرهنگ و تمدن دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) همواره بر تدوين تقويم، تاريخ تمدن اسلام و ايران تأکيد فرموده‌اند و آنچه تاکنون انجام شده نيز مرهون حمايت‌هاي معظم‌له است.

وي افزود: به‌برکت حمايت‌هاي ايشان هم اکنون 4 جلد تقويم تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران با بيش از 5 هزار صفحه منتشر شده و در برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. موضوع ديگري که مورد تأکيد مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) قرار دارد، موضوع هنرهاي فراموش شده است.

وي گفت: طبق مطالعات انجام شده، 168 رشته هنري ايراني در معرض تهديد و نابودي هستند که بايد براي اين موضوع يک تدبير قاطع انديشيده شود. متأسفانه بر اثر اهمال‌ها و سهل‌انگاري‌ها تعدادي از اين هنرهاي اصيل ايراني که حامل ارزش‌ها و پيام‌هاي تمدن ايران اسلامي بودند، از بين رفته‌اند.

ولايتي ادامه داد: بايد تلاش کنيم تا اين هنرها بتوانند محصولات قابل عرضه توليد کنند و از طريق درآمدزايي، فعالان و علاقه‌مندان به اين هنرها جذب شوند که در اين باره زمينه‌سازي براي احياي اقتصاد هنرهاي سنتي لازم است. بايد يک مجموعه درباره تاريخ هنرهاي سنتي و اصيل ايراني تدوين و منتشر شود.

وي افزود: تعريف واحدهاي درسي مدون و با هدف مشخص براي آموزش هنرهاي اصيل ايراني در دانشکده‌هاي هنر هم در زمينه احياي اين هنرهاي فراموش شده، مؤثر و مفيد است.

وي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي، سازمان صدا و سيما و... بايد نسبت به موضوع «هنرهاي اصيل ايراني» احساس مسئوليت کنند. بسياري از هنرهاي اصيل ايراني ادامه حيات خود را مرهون اعتقادات اصيل مردم مسلمان ايران هستند و از چاپ و تذهيب قرآن کريم تا ساخت بقاع متبرکه شاهد جلوه‌هاي دل‌انگيز هنرهاي ايراني هستيم.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن
Iran, Islamic Republic of
27 تير 1393 - 05:37
با تشکر و سپاس از توجه و عنایت مقام معظم رهبری و تلاشهای جنابعالی که در احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی مبذول میدارید که مایه امیدواری و دلگرمی هنرمندان بزرگ و اصیل این مرز و بوم میباشد.
خواهشمندم جنابعالی در جهت تحقق این هدف جریان تشکیل و تاسیس دانشگاه فرهنگ و تمدن اسلامی را تسریع نموده و یکی از دانشکده های آن را اختصاص به دانشکده فرهنگ و هنر اسلامی که رشته های هنری اسلامی و ایرانی اصیل در آن تدریس بشود ، بنمایید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها