velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۷۴۸
پ
کد خبر: ۱۰۶۰
تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 21 June 2014
پس از سفر یک هفته‌ای به چین

ولایتی به ایران بازگشت

علی‌اکبر ولایتی پس از سفر یک هفته‌ای خود به چین و انجام بازدیدهایی از مراکز علمی و فرهنگی این کشور به ایران بازگشت.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که شنبه هفته گذشته در راس هیتی علمی و فرهنگی، به دعوت رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین و با هدف گسترش همکاری های دوجانبه عازم پکن شده بود صبح امروز به تهران بازگشت.

ولایتی که در این سفر، با معاون نخست وزیر چین دیدار داشت در ضیافت شام اصحاب رسانه، خبرنگاران و تعدادی از کارشناسان برجسته حوزه بین‌الملل و اساتید آکادمی علوم اجتماعی چین نیز حضور یافت.

در این دیدار، نخبگان و اصحاب رسانه چین در خصوص تحولات عراق از مشاور مقام معظم رهبری پرسیدند که ولایتی هم در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: اقدامات اخیر تکفیری‌ها در کشور عراق نتیجه شکست قطعی آنان در انتخابات موفق این کشور و کسب رای بالای طیف نوری المالکی است که افراطیون در تلاشند نتیجه این پیروزی ارزشمند را تضعیف کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن بازدید از مرکز مطالعات بین المللی چین(وابسته به وزارت امور خارجه این کشور)، در ملاقاتی که با معاون نخست وزیر چین داشت، ارتقای سطح روابط دو کشور، رفت و آمد اندیشمندان چین و ایران را مورد تاکید قرار داد و قرار شد مدیران دو مرکز تحقیقاتی مذکور و دیگر مراکز تحقیقاتی دو کشور با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کنند.

به گزارش ایسنا، امضای تفاهم نامه با آکادمی علوم اجتماعی چین و بازدید از مراکز علمی شانگهای نیز از دیگر برنامه‌های ولایتی طی سفرش به چین بود.

وی در دیدارهای خود با مسئولان این کشور بر لزوم همکاری سه جانبه ایران، روسیه و چین برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها