velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۹۷
پ
کد خبر: ۱۰۵۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 17 June 2014
ولایتی در گفت‌وگو با فارس:

ایران و چین بالاترین ظرفیت توسعه روابط را در آسیا دارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدارش با معاون نخست وزیر چین گفت:‌ در این ملاقات موضوعات مورد علاقه مورد بررسی قرار گرفت و بر تعمیق روابط راهبردی فی‌مابین تاکید شد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به محورهای سفر خود به چین و دیدار با یانگ جیه چین معاون نخست وزیر این کشور، گفت: با توجه به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی و پژوهشی با چین، در این ملاقات موضوعات مورد علاقه مورد بررسی قرار گرفت و بر تعمیق روابط راهبردی فی‌مابین تاکید شد.

وی همچنین افزود: معاون نخست وزیر چین از تعاملات مراکز تحقیقاتی و راهبردی دو کشور استقبال کرد و این موضوع را تاثیر گذار در روابط و تصمیم‌گیری‌های دو جانبه دانست.

ولایتی همچنین اعلام کرد: در این ملاقات دو طرف تصمیم گرفتند روابط استراتژی خود را از جمله در همکاری‌های منطقه‌ای، افزایش مبادلات دو کشور و همچنین امنیت منطقه‌ای بیشتر کنند.

به گزارش فارس، امضا تفاهمنامه همکاری با آکادمی علوم اجتماعی چین، سخنرانی در جمع مدیران و کارشناسان ارشد این مرکز، حضور در جمع تعدادی از نخبگان چینی از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده که در ادامه با سفر به شانگ‌های توسعه روابط با مراکز علمی این منطقه را دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: