velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۷۴
پ
کد خبر: ۱۰۵۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - 16 June 2014
دکتر ولايتي در دیدار با رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین:

جاده ابریشم به نام ایران و چین شناخته می شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روابط ایران و چین را مناسب دانست و بر گسترش هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن، دکتر علی اکبر ولایتی در دیدار با رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین روابط دو کشور را در زمینه روابط خارجی بسیار مناسب دانست و گفت: ما رابطه با چین را به عنوان رابطه ای راهبردی و استراتژیک می دانیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سیکا در چین و تاکید بر ارتقاء سطح روابط افزود: در آینده نزدیک روابط ایران و چین به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید.

وی با اشاره به جایگاه مهم ایران و چین در غرب و شرق آسیا گفت: اگر ما روابط استراتژیک داشته باشیم علاوه بر اقتدار در منطقه مانع از نفوذ بیگانگان و کشورهای سلطه طلب در آسیا خواهیم شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دخالت ها و تجاوزات بیگانگان در عراق، سوریه ، فلسطین ، افغانستان ، قفقاز و آسیای مرکزی و خلیج فارس افزود : ما می دانیم چین در خصوص این مسائل حساس است و نقش خود را در آسیا و صحنه بین الملل ایفا می کند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران و چین دشمنان مشترک دارند گفت: با همکاری و توسعه روابط استراتژیک می توانیم علاوه بر تامین منافع مشترک، در مقابل دشمنان نیز ایستادگی کنیم.

وی به تلاش در سالهای پس از انقلاب اسلامی برای برداشتن گام جهت توسعه روابط با چین اشاره کرد و افزود: رابطه راهبردی ایران و چین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد .

وی افزود: واقعیت تاریخ روابط، ارتباط استراتژیک میان دو کشور را نشان می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: جاده ابریشم نیز به نام چین و ایران شناخته شده است .

دکتر ولایتی با بیان اینکه ارتباطات سیاسی ، اقتصادی و علمی میان ایران و چین بسیار گسترده است بر ریشه دار شدن و تعمیق این روابط تاکید کرد.

رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین هم در این دیدار چین و ایران را شریک تجاری و استراتژیک خواند و گفت: اراده سیاسی برای گسترش روابط دوجانبه وجود دارد.

پرفسور وانگ وی گوانگ با اشاره به سفر خود به ایران و ملاقات با مقامات ایرانی ، این سفر را خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود : در اجلاس سیکا نیز روسای جمهوری دوکشور ملاقات بسیار خوبی داشتند که نشان از روابط راهبردی دو کشور است.

وی گفت: چین برای ایران در منطقه جایگاه استراتژیک و برای گسترش روابط اهمیت زیادی قائل است.

پرفسور وانگ وی گوانگ بر توسعه روابط استراتژیک میان دو کشور تاکید و از نقش دکتر ولایتی در روابط دوستانه دو کشور قدردانی کرد.

وی گفت : هر دو کشور مورد تجاوز کشورهای غربی قرار گرفته اند و برای استقلال خود تلاش می کنند و قصد دارند در مسیر توسعه صلح آمیز گام بردارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها