velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۱۹
پ
کد خبر: ۱۰۵۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - 16 June 2014
ولایتی در گفت‌وگو با ایسنا:

روابط استراتژیک ایران و چین به بالاترین حد ممکن می رسد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: تقویت همکاری‌های پژوهشی و گسترش تعاملات ایران و چین در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز شنبه همراه با هیاتی تهران را به مقصد پکن ترک کرده بود، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به تشریح دیدارها و فعالیت‌های خود در این سفر پرداخت.

وی که به دعوت آکادمی علوم اجتماعی چین به آن کشور سفر کرده است، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی میان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و آکادمی علوم چین گفت: به منظور تقویت همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی دو کشور و هم‌چنین گسترش تعاملات علمی ایران و چین یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه‌ای برای یک دوره 5 ساله به امضای دو طرف رسید.

ولایتی گفت: در این یادداشت تفاهم، موضوعات مورد علاقه در حوزه‌های علوم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی میان ایران و چین مورد توجه قرار گرفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این که در گفت‌وگوهای انجام شده میان طرف‌های ایران و چین مسیر گسترش تعاملات هرچه بیش‌تر این دو کشور مورد تاکید دو طرف قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این میان بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو طرف به منظور بالا بردن سطح کیفی روابط دو کشور که سابقه روابط طولانی با یکدیگر دارند، مورد توجه قرار گرفت.

ولایتی با اشاره به ملاقاتش با رییس آکادمی علوم اجتماعی چین و سخنرانی در جمع مدیران ارشد و کارشناسان این آکادمی اعلام کرد که سطح روابط استراتژیک دو کشور به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: