velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۸۴
پ
کد خبر: ۱۰۳۵
تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - 07 June 2014
با دیباچه دکتر ولایتی

کتاب راهبرد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت منتشر شد

معاونت طب سنتی ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کتاب «راهبرد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت 2023 - 2014» را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت با توجه به اهداف راهبردی ایران در طب سنتی و همگام با سازمان های بین المللی و دانش روز علوم پزشکی اقدام به حمایت از ترجمه و انتشار کتاب «راهبرد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت 2023 - 2014» کرده است.

کتاب راهبرد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت، حاوی قواعد منطقی و راهکارهای اصولی است که می تواند در راه احیا و ترویج طب سنتی راهگشا باشد.

با توجه به آغاز دیرهنگام نهضت احیا و ترویج طب سنتی در ایران نسبت به کشورهای دیگر که نه پیشینه طب ایرانی و نه غنای آن را دارند، ضرورت انتشار دیدگاه های بین المللی در خصوص این شیوه درمانی بیش از پیش احساس می شود.

انتشار چنین دیدگاه هایی موجب می شود تا خادمان نظام سلامت، همگام با سازمان های بین المللی در حفظ و حراست از میراث طب ایرانی، توسعه و تبیین آن بر اساس پژوهش های مبتنی بر شواهد و نهادینه کردن آن بر پایه های علمی، روز آمد و به دور از گرایش های افراطی یا انکارهای ناآگاهانه، استوارتر گام بردارند و در مسیر تحقق هدف «دسترسی همه مردم به مراقبت های بهداشتی« پرتوان تر بکوشند.

بنا به این گزارش، این کتاب که با همت و تلاش دکتر حسین رضایی زاده و دکتر طیبه طاهری پناه گردآوری، ترجمه و تلخیص شده، با دیباچه ای از اساتید بنامی مانند دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر سیدعلیرضا مرندی، دکتر رضا ملک زاده، دکتر علیرضا یلدا، دکتر حسن عصاره، دکتر محمد آقاجانی، دکتر علی اصغر پیوندی، دکتر علی حائری و دکتر محمود خدادوست در 184 صفحه توسط انتشارات المعی با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها