velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۱۶
پ
کد خبر: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 06 June 2014

اظهارات ولایتی درباره وضعیت تنفسی آیت الله مهدوی کنی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عیادت از آیت الله مهدوی کنی گفت: وضعیت تنفس، نبض و فشار خون آیت الله طبیعی است و امیدواری زیادی به ادامه حیات این عالم برجسته داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در بیمارستان بهمن تهران ، علی اکبر ولایتی پس از ملاقات آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان افزود: عصر روز چهارشنبه، رییس مجلس خبرگان رهبری در محل اقامت خود در دانشگاه امام صادق (ع) دچار عارضه قلبی شدند و بلافاصله ایشان به بیمارستان بهمن که در مجاور محل اقامت شان بود انتقال یافتند.

وی ادامه داد: در همان لحظات اول با تلاش پزشکان به وسیله شوک های الکتریکی قلب ایشان احیا شد اما سلول های عصبی که بسیار حساس هستند بر اثر کمبود تنفس و اکسیژن دچار آسیب هایی شده اند.

وی اضافه کرد: مراکز عصبی سلول های عصبی نیز دچار آسیب جدی شده است و جهت ترمیم آن نیاز به تلاش پزشکان و دعای خیر مردم است.

ولایتی افزود: به دلیل فاصله زمانی انتقال آیت الله مهدوی کنی به بیمارستان و تاخیر در انتقال موجب اختلال در سلول های عصبی شده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: در شرایط فعلی تنفس، نبض و فشار خون آیت الله مهدوی کنی طبیعی است اما ملت شریف ایران باید برای بهبود این عالم برجسته دعا کنند.

آیت الله مهدوی کنی از روز چهارشنبه به کما رفته و هنوز هم در بخش آی سی یو بیمارستان بهمن بستری است.

از زمان بستری شدن وی، شماری از مسوولان از مسولان کشوری و لشکری با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرده اند.

حسن روحانی رییس جمهوری نیز روز چهارشنبه به دنبال عیادت از رییس مجلس خبرگان رهبری، دستور ویژه ای به سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای بهره مندی از امکانات پزشکی لازم برای مداوای آیت الله مهدوی کنی صادر کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: