velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۲۱
پ
کد خبر: ۱۰۲۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - 03 June 2014
با حضور روحانی، ولایتی و ظریف انجام شد

دیدار امیرکویت با رهبر معظم انقلاب

در دیدار امیر کویت با مقام معظم رهبری، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور داشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.

ایشان افزودند: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره بدنبال روابط سالم با همسایگان خود در خلیج فارس بوده است و اکنون نیز همین سیاست را دنبال می کند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نزدیکی کشورهای منطقه و روابط سالم آنها با یکدیگر برای همه منطقه مفید است اما اگر این اصل رعایت نشود، اختلاف و دوری کشورهای منطقه، موجب خرسندی دشمنان مشترک خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای وقاحت روزافزون رژیم صهیونیستی را نتیجه نبود روابط سالم میان کشورهای منطقه دانستند و خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره با کشورهای منطقه با شرح صدر برخورد کرده است.

ایشان گسترش روابط کویت و عراق را به نفع منطقه ارزیابی کردند و گفتند: در خصوص تحولات سوریه نیز جمهوری اسلامی ایران، هر آنچه را که مردم سوریه تصمیم بگیرند، تأیید خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خطر گروههای تکفیری در منطقه، تأکید کردند: متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروههای تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروهها هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.

ایشان با اشاره به حضور ایران در کنار کویت، در مواقع حساس سال های گذشته، از مواضع خیرخواهانه و مدبرانه کویت در قبال تحولات منطقه قدردانی کردند و گفتند: باید تحولات منطقه را با چنین دیدگاه و شیوه ای حل و فصل کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به روابط اقتصادی و تجاری ایران و کویت خاطر نشان کردند: زمینه ها برای گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور فراهم است و باید صفحه جدیدی در روابط اقتصادی ایران و کویت گشوده شود.

در این دیدار که دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور نیز حضور داشت، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با تبریک میلاد امام حسین (ع)، رهبر انقلاب اسلامی را مرشد و راهنمایی برای همه منطقه دانست و گفت: کویت برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور آمادگی کامل دارد و در مذاکرات تهران نیز برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری توافق شد.

امیر کویت با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص لزوم وحدت و همگرایی میان کشورهای منطقه و برخورد با افراطی گری، روابط کویت با عراق را بسیار خوب و مسئولان عراقی را دوستان کویت خواند و اظهار امیدواری کرد مسائل و مشکلات سوریه، بر اساس خواسته و نظر مردم، از راههای مسالمت آمیز حل و فصل شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: