velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۰۶۰
پ
کد خبر: ۱۰۱۹
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 31 May 2014
ولایتی در گفت و گو با ایرنا:

انتخابات ریاست جمهوری سوریه موجب تحکیم مشروعیت دولت اسد می شود

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال برقراری دمکراسی در خاورمیانه نیستند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه موجب تحکیم مشروعیت دولت «بشار اسد» می شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه که 13 خرداد ماه در این کشور برگزار می شود، اظهار داشت: این انتخابات مهم پاسخ قاطعی به دشمنی های کشورها و طرف های مخالف دولت و ملت سوریه است.

ولایتی تصریح کرد: به امید خداوند انتخابات سوریه به خوبی برگزار خواهد شد و پیش بینی من این است که با توجه به محبوبیت روزافزون آقای بشاراسد، وی رییس جمهور آینده این کشور خواهد بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه توانستند با وجود هجوم همه جانبه کشورهای غربی و مرتجعین منطقه و با وجود حمایت های مالی و نظامی کشورهای مختلف از نیروهای تروریست تکفیری که از بیش از 70 کشور مختلف در سوریه می جنگیدند، تا حدودی امنیت را درسوریه برقرار کنند.

ولایتی افزود: از این رو طی روزهای آینده در سایه امنیت نسبی ایجاد شده اخیرکه ناشی ازمدیریت بسیار توانمند آقای اسد و فداکاری های قابل تحسین مردم سوریه است، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مردم سوریه در طول این بحران طولانی که به این کشور تحمیل شده به این نتیجه رسیدند که آقای اسد توانسته است از کیان ملت و کشورش دفاع کند و مانع از فروپاشی سوریه و یا اشغال آن به دست بیگانگان و نیروهای تکفیری شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور گروهی پارلمانی از ایران در روز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری در سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز مثل بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی، گروهی را برای نظارت بر نحوه برگزاری این انتخابات به سوریه اعزام خواهد کرد و دلیل این امر هم این است که دولت سوریه بنا دارد تا نشان دهد که انتخابات را به درستی برگزار می کند.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی واکنش کشورهای غربی به نتایج انتخابات سوریه اظهار داشت: این که دولت های غربی این انتخابات و نتیجه آن را بپذیرند یا نه، چندان مهم نیست؛ مهم مردم سوریه هستند که حق تعیین سرنوشت و آینده کشورشان را دارند و از راه های دموکراتیک به حل بحران کشورشان اقدام می کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد: این روزها کاملا روشن شده که غربی ها به دنبال برقراری عدالت و دموکراسی در منطقه نیستند و می خواهند که دولتی دست نشانده ، ارتجاعی و حامی صهیونیست ها در کشورهایی از جمله سوریه روی کار آیند؛ ازاین رو آنها بیش از همه مخالف برگزاری این انتخابات هستند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ (۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی) بر گزار شود.

دادگاه قانون اساسی سوریه از میان ۲۴ نامزد، صلاحیت سه نفر شامل بشارحافظ اسد، ماهر عبدالحفیظ حجار و حسان عبدالله نوری را تایید کرد.

انتخابات سوریان مقیم خارج از این کشور نیز ۷ خرداد (چهارشنبه) در برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و لبنان برگزار شد. برخی کشورها از جمله کشورهای منطقه مانع برگزاری انتخابات سوریه در کشورهایشان شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها